OPINIE

Column | Een gevalletje #FOMO

Ik loop langs de etalage van de ZARA en de etalagepoppen trekken me de winkel in. Weer nieuwe kleuren, nieuwe printjes, ik had wel al zo’n broek, maar nog niet in exact die kleur. Eenmaal binnen is het overweldigend, de borden SALE schreeuwen me tegemoet en de rekken hangen vol met nieuwe dingen. Na een rondje gelopen te hebben besluit ik om toch de winkel uit te lopen, want heb ik iets nieuws nodig? Nee!

Op weg naar de metro trilt m’n telefoon, het is de Topshop app: “Jouw favoriete jurkjes. Nu met 20% korting!” Toch even spieken. Meer nieuwe dingen die me eerder die dag in de winkel niet opgevallen waren. De verleiding is groot, maar ik houd me in. Het hoeft niet, want ik heb genoeg.

‘s Avonds open ik m’n mailbox. Een blouse die ik eerder had geliked op de H&M website is nu in m’n maat verkrijgbaar, of ik hem even kan kopen want hey, dit mag ik niet missen hoor. Ik open Instagram en zie m’n favoriete modeblogger met diezelfde blouse en hij staat echt heel leuk. Op dat moment heb ik een ernstig gevalletje van #FOMO en ik zwicht. Ik open de H&M app en klik op ‘Toevoegen aan winkelwagen’.

Fast Fashion, het is een killer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *