Enorm slechte service van Zara

by • 16 september, 2014 • PERSONAL & INSPIRATIONComments (4)1657

Ik moet even mijn frustratie kwijt over de belachelijke service bij de Zara. Ik koop er al jaren kleding en ben er bijna altijd heel tevreden mee, alleen nu is toch iets voorgevallen wat ik niet over mijn kant kan laten gaan.

Ik kocht twee weken geleden een paar leren sneakers voor destijds € 69,95. Ik twijfelde al een tijdje of ik ze zou kopen omdat ik het toch behoorlijk prijzig vond, maar na 3 keer in-en-uit de winkel gaan heb ik ze toch meegenomen. Ik was er blij mee tot ik gisteren weer eens op de website zat te scrollen, daar stonden ze, voor €39,95! Niet afgeprijsd, nee heel sneaky omgeprijsd!
Vandaag bracht ik een bezoek aan de Zara op het binnenwegplein in Rotterdam. Ik vertelde mijn probleem en dat ik een prijsdaling van € 29,95 wel erg veel vond. Hier werd me meteen gezegd dat ik niet moet verwachten dat ik het prijsverschil terug zou krijgen, ook geen tegoedbon! De dame achter de kassa had veel temperament (laten we het maar zo noemen) en ze ging vol in de verdediging. Uiteindelijk opperde ze om haar manager erbij te halen, dat leek me ook een beter idee. De manager kon het op een rustigere manier uitleggen, maar alsnog kon ik met lege handen naar huis.

Schermafbeelding 2014-09-16 om 18.33.58

Ik begrijp zelf heel goed dat als een winkel kleding afprijst, dat je dat dan niet kunt voorzien en dat je dat risico loopt. Maar dit is een heel ander verhaal, dit is een omprijzing die heel sneaky is gedaan door Zara. Een ander meisje in de winkel vertelde me dat ze dit wel vaker doen. Ik was woedend toen ik de winkel uit liep, maar besloot het toch ook nog te proberen bij de winkel aan het beursplein. Ik wist toevallig dat ze de schoenen hier ook verkochten. Toen ik aankwam zag ik de sneakers al staan met een bordje erbij: Schoenen € 39,95. Ik nam de schoenen mee naar de kassa en begon weer hetzelfde verhaal en liet mijn eigen sneakers zien. Natuurlijk zijn ze na 2 weken dragen niet meer als nieuw en er werd dan ook voor de tweede keer gezegd dat ik de schoenen niet terug kon geven als ze gedragen waren. Ik zei dat ik ze ook helemaal niet terug wilde geven, maar dat ik verwacht dat het prijsverschil vergoed wordt, of dat er een tegoedkaart gegeven wordt. Maar ik kreeg een arrogante houding, voor de tweede keer werd me verteld dat ‘Zara dat nou eenmaal niet doet.

Op deze manier maakt Zara enorm misbruik van haar positie als merk. Want bij een winkel draait het om de service en de klantvriendelijkheid en nu staat Zara hier in het algemeen al niet erg bekend om (een deel van de verkoopsters kan niet eens Nederlands), maar in zulke gevallen moet je als merk juist laten zien dat je service biedt en mensen een reden geven om terug te komen. Ondanks dat Zara een van mijn favoriete winkels is/was, zal ik er toch voorlopig even met een boog omheen lopen.
Les: denk na voordat je iets koopt bij Zara, want het kan binnen twee weken gewoon 30 euro goedkoper zijn…

sneakers

Pin It

Related Posts

4 Responses to Enorm slechte service van Zara

  1. van dijk schreef:

    mijn zoon is afgelopen vrijdag getrouwd. Zijn pak kocht hij op 30 april bij Zara
    hij vertrouwde toen op het advies van de verkoopster. ( wegens ziekte van mij man kon ik in die periode niet mee met hem
    Toen hij afgelopen vrijdag zijn pak aandeed zag ik al gelijk dat de mouwen te kort waren en met jasje dicht trok het erg… Tijdens de fotoshoot scheurde hij ook nog eens geheel uit zijn pantalon waardoor hij het de rest van de dag met een geleende zwarte broek moest doen… Kortom dit is nooit meer terug te draaien
    Wij naar Zara op de oosterhof in Rotterdam. Het enige wat ze willen doen is de broek laten stikken.. Wij gaan hiermee echter niet akkoord en nu hoofdkantoor gebeld en klacht ingediend

    • Wat rot zeg, zeker tijdens je trouwdag is het super balen als er zoiets gebeurd!
      Ik vind de service van de Zara echt beneden maat. Als je zoveel verkoopt, dan kan je ook verwachten dat er dingen terug komen en dan moet je daar ook klantvriendelijk mee om gaan vind ik.

      • sandra van dijk schreef:

        Inderdaad Evelien,
        Eind mei kreeg mijn man een 2 de beroerte en daardoor kon ik er niet zijn voor mijn zoon, maar hij was er wel voor ons… We waren zo blij dat mijn man in ieder geval bij de bruiloft de gehele dag kon zijn en dan gebeurt er dit… Ik heb gevraagd om het geld terug te geven of een ander pak ( wat er nog steeds was) maar dan in de juiste maat maar helaas, ze wilden het alleen laten maken want ja we hadden het al vanad april, en dan hadden we maar moeten passen voor het trouwen.,
        maar dan nog was hij uit die broek gescheurd.. Het hoofdkantoor gaf wel aan dat de verkoopsters weinig verstand hebben van de juiste maat…

  2. Corinne schreef:

    Ik stel me zo voor dat een vacature voor ‘sales assistant’ bij Zara er als volgt uitziet:

    Als sales assistant help je op een botte manier onze modebewuste klanten verder waarbij je duidelijk laat merken dat je eigenlijk geen tijd wilt besteden aan het geven van advies. Je bent vooral bezig met jezelf.
    Je bent gepassioneerd door mode en werkt graag in teamverband. Door je arrogante houding en afstandelijkheid ben je niet flexibel ingesteld.
    Je bent op de hoogte van de laatste modetrends en herkent onmiddellijk nieuwigheden. Dankzij je lage dosis commerciële feeling sta je onze klanten niet graag te woord. Je creeert zoveel mogelijk afstand zodat de klant je niet gemakkelijk aanspreekt en zeker niet terug durft te komen met een klacht.

    Voor bovengaande geldt vooral: wie de schoen past trekt ‘m aan. Bij Zara passen heel veel mensen die schoen…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *